Proyectos de Investigación

Componentes grupo - Perfiles

Celia Camilli Trujillo (EI)

Perfil profesional Celia Camilli Trujillo

Trayectoria profesional-investigador:

Doctora en Educación (Universidad Complutense de Madrid, UCM). Profesora Contratada Doctora en el Departamento de Investigación y Psicología en Educación (UCM) en asignaturas de Metodología de Investigación. Investigador principal en proyectos relacionados con metodología de investigación (Convocatoria del Vicerrectorado de Calidad de la UCM, nº280-2020-2021, nº286-2021-2022, nº381-2022-2023). Las líneas de interés se centran en el estudio de revisiones sistemáticas, investigación cualitativa y métodos mixtos como metodologías de investigación así como en su aplicación en contextos de vulnerabilidad social.

 

Link al ORCID de Celia Camilli 

Congresos:

  • Camilli, C. & Fontana, M. (2021). Mixed-methods in art therapy: A research methodology approach for an intervention based on art for youths with adverse experiences in life. 17th International Congress of Qualitative Inquiry, University of Illinois at Urbana-Champaign, 19th-22st May.
  • Fontana, M. y Camilli, C. (2022). Why to implement Art Therapy for Children with Trauma? A qualitative analysis of the last-ten-years research. 18th International Conference of Qualitative Inquiry, University of Illinois at Urbana-Champaign, 18th-21st May.
  • Camilli, C., y Fontana, M. (2023). Observational records used in art therapy with dyads and traumatized children: a narrative review of the literature. In Panel “BRUNDIBÁR: Art Therapy for vulnerable children and dyads. Research in Prevention and intervention. A project funded by the Spanish ministry of Science and University in collaboration with Save the Children and Universidad Complutense Madrid”. European Federation of Art Therapy’s conference “GROWING*TOGETHER” in Riga, Latvia, 15th-17th June 2023.
  • Camilli, C. y Fontana, M. (2024). Retos de la revisión de revisiones en investigación educativa. 13º Congreso Iberoamericano de Investigación Cualitativa, 16-18 julio, Universidad de Cáceres, Cáceres, España.
  • Camilli, C., & Fontana, M. (2024). Qualitative evidence in education: the emerging of a third level of research. 8th World Conference on Qualitativa Research, 23-25 enero, University of the Azores, Portugal, España.
  • Camilli, C. & Fontana, M. Research design and methodological principles, en el panel “BRUNDIBÁR: Metaphor as resistance to adversity. Longitudinal study of art therapy intervention with vulnerable children (2021-2024)”, 17th European Arts Therapies Conference (ECArTE) (Ghen, Belgica 11th-14th September 2024). Panel .

Formación impartida:

  • Curso Introducción a la investigación cualitativa para entornos diversos y plurales en Ciencias Sociales. Escuela de Doctorado UCM (2021-actual)
  • Curso Aproximación a los fundamentos epistemológicos y metodológicos de la investigación cualitativa. INSTIFEM UCM (2021-actual)
  • Curso Evaluación educativa: instrumentos y procedimientos. Plan de formación del profesorado UCM (2021-actual)
  • Curso Análisis de datos cualitativos: fundamentos y prácticas de calidad con Atlas.ti. Plan de formación del profesorado UCM (2023-2024)

Formación recibida

  • Hojas de Cálculo con Excel. Plan de formación del profesorado UCM (46 horas) (2022)
  • Introduction to qualitative meta-synthesis methods: achieving STEM equity and inclusion through syntheses (3 horas). American Educational Research Asssociation (AERA) and Inter-University Consortium for Political and Social Research (2021)
  • Qualitative data analysis and dynamic visualizations using freeware mapping, organizing and visualizing interdependent events (3 horas). American Educational Research Asssociation (AERA) and Inter-University Consortium for Political and Social Research (2021)

Otros links de interés:

Link a Dialnet

 

Celia Camilli Trujillo (EI)