Título |
Fuente |
Fecha |
HOW TEACHERS’ PRACTICES AND STUDENTS’ ATTITUDES TOWARDS TECHNOLOGY AFFECT MATHEMATICS ACHIEVEMENT: RESULTS AND INSIGHTS FROM PISA 2012 |
RESEARCH PAPERS IN EDUCATION |
2018 |
CONSTRUCT VALIDATION OF A QUESTIONNAIRE TO MEASURE TEACHERS' DIGITAL COMPETENCE (TDC)|VALIDATION DE CONSTRUCTO DE UN INSTRUMENTO PARA MEDIR LA COMPETENCIA DIGITAL DOCENTE DE LOS PROFESORES (CDD) |
REVISTA ESPANOLA DE PEDAGOGIA |
2018 |
SELF-EFFICACY IN BASIC AND ADVANCED CARDIOPULMONARY RESUSCITATION (CPR): DESIGN AND VALIDATION OF A SCALE|AUTOEFICACIA EN REANIMACIÓN CARDIOPULMONAR (RCP) BÁSICA Y AVANZADA: DISEÑO Y VALIDACIÓN DE UNA ESCALA |
EDUCACION MEDICA |
2018 |
HOW MUCH GOLD IS IN THE SAND? DATA MINING WITH SPAIN'S PISA 2015 RESULTS|¿CUÁNTO ORO HAY ENTRE LA ARENA? MINERÍA DE DATOS CON LOS RESULTADOS DE ESPAÑA EN PISA 2015 |
REVISTA ESPANOLA DE PEDAGOGIA |
2018 |
SPANISH HIGH AND LOW ACHIEVERS IN SCIENCE IN PISA 2015: IMPACT ANALYSIS OF SOME CONTEXTUAL VARIABLES|ALUMNADO ESPAÑOL DE ALTO Y BAJO RENDIMIENTO EN CIENCIAS EN PISA 2015: ANÁLISIS DEL IMPACTO DE ALGUNAS VARIABLES DE CONTEXTO |
REVISTA DE EDUCACION |
2018 |
STATE OF SCIENTIFIC PRACTICES AND EDUCATIONAL RESEARCH. POTENTIAL CHALLENGES FOR THE NEXT DECADE|ESTADO DE LAS PRÁCTICAS CIENTÍFICAS E INVESTIGACIÓN EDUCATIVA. POSIBLES RETOS PARA LA PRÓXIMA DÉCADA |
REVISTA DE EDUCACION |
2018 |
DESIGN OF A PEDAGOGICAL MODEL TO PROMOTE KNOWLEDGE GENERATION IN VIRTUAL COMMUNITIES |
INTERNATIONAL JOURNAL OF LEARNING TECHNOLOGY |
2017 |
APPLICATIONS OF HIERARCHICAL SEGMENTATION IN MEASUREMENT AND EVALUATION OF EDUCATIONAL PROGRAMS. EXAMPLES WITH A FINANCIAL EDUCATION PROGRAM|APLICACIONES DE LA SEGMENTACIÓN JERÁRQUICA EN MEDICIÓN Y EVALUACIÓN DE PROGRAMAS EDUCATIVOS. EJEMPLOS CON UN PROGRAMA DE EDUCACIÓN FINANCIERA1 |
EDUCACION XX1 |
2017 |
SELECTION OF HIGH AND LOW-EFFECTIVENESS SCHOOLS IN BAJA CALIFORNIA (MEXICO)|SELECCIÓN DE ESCUELAS DE ALTA Y BAJA EFICACIA EN BAJA CALIFORNIA (MÉXICO) |
REVISTA ELECTRONICA DE INVESTIGACION EDUCATIVA |
2017 |
IMPROVEMENT OF LEARNING IN ORGANIZATIONS THROUGH VIRTUAL COMMUNITIES|MEJORA DEL APRENDIZAJE EN LAS ORGANIZACIONES A TRAVÉS DE COMUNIDADES VIRTUALES |
REVISTA COMPLUTENSE DE EDUCACION |
2017 |
TESTING SOCIAL COGNITIVE CAREER THEORY IN COLOMBIAN ADOLESCENT SECONDARY STUDENTS: A STUDY IN THE FIELD OF MATHEMATICS AND SCIENCE|EVALUACIÓN DE LA TEORÍA COGNITIVO SOCIAL DEL DESARROLLO DE LA CARRERA CON ESTUDIANTES ADOLESCENTES COLOMBIANOS DE EDUCACIÓN SECUNDARIA: UN ESTUDIO EN EL ÁREA CIENTÍFICO-MATEMÁTICA |
REVISTA COMPLUTENSE DE EDUCACION |
2017 |
ALCOHOL BINGE DRINKING AND EXECUTIVE FUNCTIONING DURING ADOLESCENT BRAIN DEVELOPMENT |
FRONTIERS IN PSYCHOLOGY |
2017 |
EFFICACY OF AN INTERVENTION PROGRAM FOR ATTENTION AND REFLEXIVITY IN CHILDREN WITH ATTENTION DEFICIT HYPERACTIVITY DISORDER |
MIND, BRAIN, AND EDUCATION |
2017 |
TEACHER TRAINING FOR UNIVERSITY TEACHERS: MEANING, CONTENT QUESTIONNAIRE OF ATTITUDES TOWARD STATISTICS (QATS): EVIDENCE OF VALIDITY AND RELIABILITY OF SCORES IN A SAMPLE OF EDUCATION STUDENTS|CUESTIONARIO DE ACTITUDES HACIA LA ESTADÍSTICA (CAHE): EVIDENCIAS DE VALIDEZ Y FIABILIDAD DE LAS PUNTUACIONES EN UNA MUESTRA DE ALUMNOS DE EDUCACIÓN |
BORDON |
2016 |
A REVIEW OF EDUCATIONAL RESEARCH ON SELF-EFFICACY AND SOCIAL COGNITIVE THEORY IN HISPANIC AMERICA|UNA REVISIÓN DE LA INVESTIGACIÓN EDUCATIVA SOBRE AUTOEFICACIA Y TEORÍA COGNITIVO SOCIAL EN HISPANOAMÉRICA |
BORDON |
2016 |
FAMILY AND ACADEMIC PERFORMANCE: IDENTIFYING HIGH SCHOOL STUDENT PROFILES|FAMILIA Y RENDIMIENTO ACADÉMICO: CONFIGURACIÓN DE PERFILES ESTUDIANTILES EN SECUNDARIA |
REVISTA ELECTRONICA DE INVESTIGACION EDUCATIVA |
2016 |
PARENTAL INVOLVEMENT ON STUDENT ACADEMIC ACHIEVEMENT: A META-ANALYSIS |
EDUCATIONAL RESEARCH REVIEW |
2015 |
INNOVATION WITHIN THE ASSESSMENT OF CROSS-CURRICULAR COMPETENCES. THE INSTRUMENT PIAESCE|INNOVACIÓN EN LA EVALUACIÓN DE COMPETENCIAS TRANSVERSALES. EL INSTRUMENTO PIAESCE |
OPCION |
2015 |
EDUCATIONAL PHILOSOPHY AND EMPIRICAL RESEARCH: PRIORITY OR PARITY? A RESPONSE TO GIL CANTERO AND REYERO|FILOSOFIA DE LA EDUCACIÓN E INVESTIGACIÓN EMPIRICA: ¿PRIORIDAD O PARIDAD? UNA RESPUESTA A GIL CANTERO Y REYERO |
REVISTA ESPANOLA DE PEDAGOGIA |
2015 |
A RACE MODEL FOR RESPONSES AND RESPONSE TIMES IN TESTS |
PSYCHOMETRIKA |
2015 |
ATTITUDES TOWARDS STATISTICS OF STUDENTS IN EDUCATION, SOCIAL EDUCATION, AND PRIMARY AND ELEMENTARY EDUCATION AT UCM|ACTITUDES HACIA LA ESTADÍSTICA DE LOS ALUMNOS DEL GRADO EN PEDAGOGÍA, EDUCACIÓN SOCIAL, Y MAESTRO DE EDUCACIÓN INFANTIL Y MAESTRO DE EDUCACIÓN PRIMARIA DE LA UCM |
EDUCACION XX1 |
2015 |
HIGH AND LOW VALUE-ADDED SCHOOLS. DIFFERENTIAL PROFILES OF SECONDARY SCHOOLS IN BAJA CALIFORNIA (MEXICO)|ESCOLAS DE ENSINOMÉDIO E BAIXO VALOR AGREGADO. PERFISDIFERENCIAIS DE ESCOLAS SECUNDÁRIASEM BAJA CALIFORNIA (MÉXICO)|ESCUELAS DE ALTO Y BAJO VALOR AÑADIDO. PERFILES DIFERENCIALES DE LAS SECUNDARIAS EN BAJA CALIFORNIA |
EDUCATION POLICY ANALYSIS ARCHIVES |
2015 |
LINEAR AND NONLINEAR GROWTH MODELS FOR VALUE-ADDED ASSESSMENT: AN APPLICATION TO SPANISH PRIMARY AND SECONDARY SCHOOLS’ PROGRESS IN READING COMPREHENSION |
EDUCATIONAL ASSESSMENT, EVALUATION AND ACCOUNTABILITY |
2014 |
CONTRIBUTIONS OF MULTIVARIATE LINEAR HIERARCHICAL MODELS TO EDUCATION RESEARCH INTO PERFORMANCE. AN EXAMPLE USING PISA 2009 DATA ON SPANISH STUDENTS|APORTACIONES DE LOS MODELOS JERÁRQUICO-LINEALES MULTIVARIADOS A LA INVESTIGACIÓN EDUCATIVA SOBRE EL RENDIMIENTO. UN EJEMPLO CON DATOS DEL ALUMNADO ESPAÑOL EN PISA 2009 |
REVISTA DE EDUCACION |
2014 |
PROJECT EVALUATION SOU-ESTUTUTOR: MENTORS' PERCEPTION|LA EVALUACIÓN DEL PROYECTO SOU-ESTUTUTOR: PERCEPCIÓN DE LOS MENTORES |
REVISTA COMPLUTENSE DE EDUCACION |
2014 |
EPIBI: PERCEPTION SCALE OF CHILD WELL-BEING INDICATORS. VALIDATION OF THE INSTRUMENT USING POLYTOMOUS RASCH MODELS|EPIBI: ESCALA DE PERCEPCIÓN DE INDICADORES DE BIENESTAR INFANTIL. VALIDACIÓN DEL INSTRUMENTO UTILIZANDO MODELOS POLITÓMICOS DE RASCH |
REVISTA DE EDUCACION |
2014 |
CLASSIFICATION OF USE PROFILES OF SMARTPHONES IN STUDENTS AND TEACHERS OF AUTONOMOUS UNIVERSITY OF BAJA CALIFORNIA, MÉXICO|CLASIFICACIÓN DE PERFILES DE USO DE SMARTPHONES EN ESTUDIANTES Y DOCENTES DE LA UNIVERSIDAD AUTÓNOMA DE BAJA CALIFORNIA, MÉXICO |
REVISTA COMPLUTENSE DE EDUCACION |
2014 |
SPORTS AND GENERIC SKILLS AT UNIVERSITY: THE DESIGN AND VALIDATION OF THE "COMPETEST"|DEPORTE Y COMPETENCIAS GENÉRICAS EN LA UNIVERSIDAD: DISEÑO Y VALIDACIÓN DEL "COMPETEST" |
REVISTA COMPLUTENSE DE EDUCACION |
2013 |
MATHEMATICS PERFORMANCE AND ATTITUDE TOWARDS MATHEMATICS IN INCLUSIVE SCHOOLS: A STUDY IN THE REGION OF MADRID|RENDIMIENTO EN MATEMÁTICAS Y ACTITUD HACIA LA MATERIA EN CENTROS INCLUSIVOS: ESTUDIO EN LA COMUNIDAD DE MADRID |
REVISTA DE INVESTIGACION EDUCATIVA |
2013 |
PSYCHOMETRIC PROPERTIES OF THE ACTEVAL QUESTIONNAIRE ON UNIVERSITY TEACHERS' ASSESSMENT ACTIVITY |
RELIEVE - REVISTA ELECTRONICA DE INVESTIGACION Y EVALUACION EDUCATIVA |
2013 |
COVERAGE OF GUIDANCE AND FORM-TEACHING NEEDS IN COMPULSORY EDUCATION: STUDY IN NINE AUTONOMOUS COMMUNITIES|COBERTURA DE NECESIDADES DE ORIENTACIÓN Y TUTORÍA EN LA EDUCACIÓN OBLIGATORIA: ESTUDIO EN NUEVE COMUNIDADES AUTÓNOMAS |
REVISTA DE EDUCACION |
2012 |
ADOLESCENTS' ESTIMATE OF THIER OWN INTELLIGENCE|ESTIMACIÓN DE IA INTELIGENCIA EN LOS ADOLESCENTES |
REVISTA ESPANOLA DE PEDAGOGIA |
2012 |
THE IMPORTANCE OF EFFECT SIZE: A STATISTICAL EXAMPLE USING PHYSICAL CONDITION MEASUREMENTS|IMPORTANCIA DEL TAMAÑO DEL EFECTO. UNA EJEMPLIFICACIÓN ESTADÍSTICA CON MEDIDAS DE CONDICIÓN FÍSICA |
REVISTA INTERNACIONAL DE MEDICINA Y CIENCIAS DE LA ACTIVIDAD FISICA Y DEL DEPORTE |
2012 |
PSYCHOMETRIC ANALYSIS OF A SCALE ON STUDY SKILLS AND STRATEGIES: EVALUATING AND IMPROVING AN ADAPTATION OF THE LASSI INVENTORY|ANÁLISIS PSICOMÉTRICO DE UNA ESCALA DE HABILIDADES Y ESTRATEGIAS PARA EL ESTUDIO: EVALUACIÓN Y MEJORA DE UNA ADAPTACIÓN DEL INVENTARIO LASSI |
ELECTRONIC JOURNAL OF RESEARCH IN EDUCATIONAL PSYCHOLOGY |
2012 |
STATISTICAL MODELING TECHNIQUES IN EDUCATIONAL RESEARCH: DATA MINING, STRUCTURAL EQUATION MODELS AND HIERARCHICAL LINEAR MODELS|LAS TÉCNICAS DE MODELIZACIÓN ESTADÍSTICA EN LA INVESTIGACIÓN EDUCATIVA: MINERÍA DE DATOS, MODELOS DE ECUACIONES ESTRUCTURALES Y MODELOS JERÁRQUICOS LINEALES |
REVISTA ESPANOLA DE PEDAGOGIA |
2012 |
WHAT DO WE KNOW ABOUT THE ASSESSMENT OF EDUCATIONAL PERFORMANCE? PSYCHOMETRIC FEATURES AND PROBLEMS IN PERFORMANCE ASSESSMENTS|¿QUÉ SABEMOS DE LA MEDIDA DE LAS COMPETENCIAS? CARACTERÍSTICAS Y PROBLEMAS PSICOMÉTRICOS EN LA EVALUACIÓN DE COMPETENCIAS |
BORDON |
2011 |
STATISTICAL LITERACY LEVEL OF ARTS COLLEGE STUDENTS: THE CASE OF THE SCHOOL OF EDUCATION OF THE COMPLUTENSE UNIVERSITY OF MADRID|NIVEL DE ALFABETIZACIÓN ESTADÍSTICA DEL ALUMNADO UNIVERSITARIO DE LETRAS: EL CASO DE LA FACULTAD DE EDUCACIÓN DE LA UNIVERSIDAD COMPLUTENSE DE MADRID |
REVISTA COMPLUTENSE DE EDUCACION |
2011 |
TEACHERS' NEEDS FOR TEACHING IN THE EUROPEAN HIGHER EDUCATION AREA (EHEA)|NECESIDADES DE FORMACIÓN DEL PROFESORADO UNIVERSITARIO PARA LA ADAPTACIÓN DE SU DOCENCIA AL ESPACIO EUROPEO DE EDUCACIÓN SUPERIOR (EEES) |
RELIEVE - REVISTA ELECTRONICA DE INVESTIGACION Y EVALUACION EDUCATIVA |
2011 |
VALIDATION OF THE SCALE OF ATTITUDES TOWARD STATISTICS IN SPANISH STUDENTS OF PHYSICAL ACTIVITY AND SPORT SCIENCES|VALIDACIÓN DE LA ESCALA DE ACTITUDES HACIA LA ESTADÍSTICA EN ESTUDIANTES ESPAÑOLES DE CIENCIAS DE LA ACTIVIDAD FÍSICA Y DEL DEPORTE |
REVISTA COLOMBIANA DE ESTADISTICA |
2011 |
DISCRIMINANT ANALYSIS OF THE SPECIALITY OF ELITE CYCLISTS |
JOURNAL OF HUMAN SPORT AND EXERCISE |
2011 |
PARENTAL ESTIMATES OF THEIR OWN AND THEIR RELATIVES' INTELLIGENCE. A SPANISH REPLICATION |
LEARNING AND INDIVIDUAL DIFFERENCES |
2010 |
CULTURAL RESISTANCE IN THE SOCIOEDUCATIONAL CONTEXT: AN EMPIRICAL STUDY IN THE MADRID REGION|RESISTENCIA CULTURAL EN EL CONTEXTO SOCIOEDUCATIVO: UN ESTUDIO EMPÍRICO EN LA COMUNIDAD AUTÓNOMA DE MADRID |
CULTURA Y EDUCACION |
2010 |
A STUDY ON STUDENT TEACHERS' CONCEPTIONS OF FOOD|UNA INVESTIGACIÓN EN TORNO A LAS CONCEPCIONES SOBRE ALIMENTACIÓN EN FUTUROS PROFESORES |
REVISTA COMPLUTENSE DE EDUCACION |
2010 |
SELF-EFFICACY BELIEFS OF UNIVERSITY STUDENTS: AN EMPIRICAL STUDY ON THE SPECIFICITY OF THE CONSTRUCT|CREENCIAS DE AUTOEFICACIA DE ESTUDIANTES UNIVERSITARIOS: UN ESTUDIO EMPÍRICO SOBRE LA ESPECIFICIDAD DEL CONSTRUCTO |
RELIEVE - REVISTA ELECTRONICA DE INVESTIGACION Y EVALUACION EDUCATIVA |
2010 |
STUDY OF THE DETERMINANTS OF EFFICIENCY APPLYING HIERARCHICAL LINEAR MODELS IN THE ASSESSMENT PISA 2006: THE CASE OF SPAIN|ESTUDIO DE VARIABLES DETERMINANTES DE EFICIENCIA A TRAVÉS DE LOS MODELOS JERÁRQUICOS LINEALES EN LA EVALUACIÓN PISA 2006: EL CASO DE ESPAÑA |
EDUCATION POLICY ANALYSIS ARCHIVES |
2009 |
GROWTH BASIC FORM AT VALUE-ADDED MODELS: SUPRESSING REGRESSION EFFECT|FORMA BÁSICA DEL CRECIMIENTO EN LOS MODELOS DE VALOR AÑADIDO: VÍAS PARA LA SUPRESIÓN DEL EFECTO DE REGRESIÓN |
REVISTA DE EDUCACION |
2009 |
SOCIAL COGNITIVE CAREER MODEL: A REVIEW OF MORE THAN A DECADE OF EMPIRICAL RESEARCH|EL MODELO COGNITIVO SOCIAL DEL DESARROLLO DE LA CARRERA: REVISIÓN DE MÁS DE UNA DÉCADA DE INVESTIGACIÓN EMPÍRICA |
REVISTA DE EDUCACION |
2009 |
CONCEPT AND EVOLUTION OF EDUCATIONAL VALUE-ADDED MODELS|CONCEPTO Y EVOLUCIÓN DE LOS MODELOS DE VALOR AÑADIDO EN EDUCACIÓN |
REVISTA DE EDUCACION |
2009 |
EDUCATING PEOPLE. RADICAL EDUCATIONAL DIFFICULTIES AND A PROPOSAL FOR SOLVING THEM|LA EVALUACIÓN EDUCATIVA DESDE LA PERSPECTIVA DEL VALOR AÑADIDO |
ESTUDIOS SOBRE EDUCACION |
2009 |
ACHIEVEMENT MEASUREMENTS CORRELATION PATTERNS IN LONGITUDINAL ASSESSMENTS: A MULTILEVEL APPROACH SIMULATION STUDY|PATRONES DE CORRELACIÓN ENTRE MEDIDAS DE RENDIMIENTO ESCOLAR EN EVALUACIONES LONGITUDINALES: UN ESTUDIO DE SIMULACIÓN DESDE UN ENFOQUE MULTINIVEL |
REVISTA DE EDUCACION |
2009 |
DESIGN AND PSYCHOMETRIC PROPERTIES OF AVACO-EVADIE. QUESTIONNAIRE FOR THE EVALUATION OF THE DIVERSITY ATTENTION AS AN EDUCATIONAL DIMENSION IN THE SCHOOL INSTITUTIONS|DISEÑO Y PROPIEDADES PSICOMÉTRICAS DEL AVACO-EVADIE. CUESTIONARIO PARA LA EVALUACIÓN DE LA ATENCIÓN A LA DIVERSIDAD COMO DIMENSIÓN EDUCATIVA EN LAS INSTITUCIONES ESCOLARES |
RELIEVE - REVISTA ELECTRONICA DE INVESTIGACION Y EVALUACION EDUCATIVA |
2009 |
INVARIANCE OF THE COVARIANCE STRUCTURE FOR THE MEANS OF ACHIEVEMENT VARIABLES IN LONGITUDINAL STUDIES DEALING WITH THE TRANSITION PERIOD FROM PRIMARY EDUCATION TO SECONDARY EDUCATION|INVARIANZA DE LA ESTRUCTURA DE COVARIANZAS DE LAS MEDIDAS DE RENDIMIENTO ACADÉMICO EN ESTUDIOS LONGITUDINALES EN LA TRANSICIÓN DE EDUCACIÓN PRIMARIA A SECUNDARIA |
REVISTA DE EDUCACION |
2009 |
PROFILES OF UNIVERSITY PROFESSORS IN SPAIN FOR THE EUROPEAN HIGHER EDUCATION AREA (EHEA)]|PERFILES DOCENTES PARA EL ESPACIO EUROPEO DE EDUCACIÓN SUPERIOR (EEES) EN EL ÁMBITO UNIVERSITARIO ESPAÑOL |
RELIEVE - REVISTA ELECTRONICA DE INVESTIGACION Y EVALUACION EDUCATIVA |
2009 |
USING TRIANGULATION TO ASSESS CONTINUING EDUCATION TEACHER NEEDS IN MADRID (SPAIN)|EL USO DE LA TRIANGULACIÓN EN UN ESTUDIO DE DETECCIÓN DE NECESIDADES DE FORMACIÓN PERMANENTE EN PROFESORADO NO UNIVERSITARIO DE LA COMUNIDAD DE MADRID |
EDUCATION POLICY ANALYSIS ARCHIVES |
2009 |
ANALYSIS OF THE COGNITIVE STRUCTURE OF SCIENTIFIC COMPETENCE IN PISA-2006 BY MEANS OF THE LEAST SQUARES DISTANCE METHOD (LSDM): THE SPANISH CASE|ANÁLISIS DE LA ESTRUCTURA COGNITIVA DE LA COMPETENCIA CIENTÍFICA EN PISA 2006 MEDIANTE EL MÉTODO DE LAS DISTANCIAS MÍNIMO-CUADRÁTICAS: EL CASO ESPAÑOL |
PSICOTHEMA |
2009 |
THE EFFECTIVE SCHOOLS: A MULTILEVEL STUDY OF EXPLANATORY FACTORS OF THE SCHOOL PERFORMANCE IN THE AREA OF MATHEMATICS|LAS ESCUELAS EFICACES: UN ESTUDIO MULTINIVEL DE FACTORES EXPLICATIVOS DEL RENDIMIENTO ESCOLAR EN EL ÁREA DE MATEMÁTICAS |
REVISTA DE EDUCACION |
2009 |
EVALUATION OF TRANSFER: ANALYSIS OF PSYCHOMETRIC PROPERTIES OF THE TPEP TEST|EVALUACIÓN DEL TRANSFER. ANÁLISIS DE LAS PROPIEDADES PSICOMÉTRICAS DE LA PRUEBA PEPT |
INFANCIA Y APRENDIZAJE |
2008 |
LEVELS AND PROFILES OF FUNCTIONALITY AS DIMENSIONS OF UNIVERSITY QUALITY. AN EMPIRICAL STUDY OF UNIVERSIDAD COMPLUTENSE|NIVELES Y PERFILES DE FUNCIONALIDAD COMO DIMENSIÓN DE CALIDAD UNIVERSITARIA. UN ESTUDIO EMPÍRICO EN LA UNIVERSIDAD COMPLUTENSE |
EDUCATION POLICY ANALYSIS ARCHIVES |
2007 |
EVOLUTION OF PHYSIOLOGICAL AND HAEMATOLOGICAL PARAMETERS WITH TRAINING LOAD IN ELITE MALE ROAD CYCLISTS: A LONGITUDINAL STUDY |
JOURNAL OF SPORTS MEDICINE AND PHYSICAL FITNESS |
2007 |
UN ESTUDIO MULTINIVEL BASADO EN PISA 2003: FACTORES DE EFICACIA ESCOLAR EN EL ÁREA DE MATEMÁTICAS |
EDUCATION POLICY ANALYSIS ARCHIVES |
2006 |
INCREASE IN PRECISION WHEN ESTIMATING PARAMETERS IN COMPUTER ASSISTED TESTING USING RESPONSE TIME |
QUALITY AND QUANTITY |
2005 |
BEYOND OVER-REPRESENTATION: THE PROBLEM OF BIAS IN THE INCLUSION OF MINORITY GROUP STUDENTS IN SPECIAL RDUCATION PROGRAMS |
QUALITY AND QUANTITY |
2005 |
UN ESTUDIO MULTINIVEL SOBRE LOS FACTORES DE EFICACIA ESCOLAR EN PAÍSES EN DESARROLLO: EL CASO DE LOS RECURSOS EN BRASIL |
EDUCATION POLICY ANALYSIS ARCHIVES |
2004 |
APPLICATION OF HIERARCHICAL LINEAR MODELS TO META-ANALYSIS: STUDY OF THE MONTE CARLO SIMULATION ON THE FUNCTIONING OF TRADITIONAL AND EMPIRICAL-BAYES EFFECT SIZE |
QUALITY AND QUANTITY |
2000 |