- Portada
- Personal
- Estudios Ingleses: Unidad de Lengua y Lingüística
- Davinia Sánchez-García
Davinia Sánchez-García
Davinia Sánchez García mdsgarcia@ucm.es
Associate Professor / Profesor Permanente Laboral (acreditada a Titular de Universidad)
Department of English Studies: Linguistics and Literature / Departamento de Estudios Ingleses: Lingüística y Literatura
Office: 328.2 School of Philology (Building A) / Despacho: 328.2 Facultad de Filología (Edificio A)
Davinia Sánchez-García obtained her PhD (with Honours) at Universidad Complutense de Madrid (UCM), where she combines her work as associate professor in English and Linguistics with her role as educational developer. Her research interests include English-medium education (EME), (classroom) discourse analysis and teacher education, about which she has published articles in national and international journals (Portalinguarum 2018, ELIA 2018, CLIL Journal 2019, JICB 2020, JEMI 2022, System 2022, International Journal of Instruction, 2023, Journal of Multilingual and Multicultural Development, 2024) and book chapters in international prestigious publishing houses (Springer 2020, Routledge 2022). Davinia has been a research member of the European Erasmus+ project ‘Educational Quality at Universities for Inclusive International Programmes’ (EQUiiP) and is currently also actively involved in the nationally funded research project ‘Understanding internationalization in HE from the student perspective’ (SHIFT), and the UCM research group ‘The Role of English in the Internationalization of Spanish Higher Education’ (EngInHE). She is also responsible for the teaching innovation project ‘Mentor-ING’, and a member of the transnational teacher education program ‘Two2Tango’, both trying to help teachers face the challenges and opportunities of the multilingual and multicultural learning space.
Davinia Sánchez-García obtuvo su doctorado europeo en la Universidad Complutense de Madrid (UCM), donde compagina su labor como profesora permanente laboral en el Departamento de Estudios Ingleses con su papel como formadora de profesores. Sus intereses de investigación incluyen la enseñanza en lengua inglesa (EME), el análisis del discurso (en el aula) y la formación del profesorado, sobre los que ha publicado artículos en revistas nacionales e internacionales (Portalinguarum 2018, ELIA 2018, CLIL Journal 2019, JICB 2020, JEMI 2022, System 2022, IJI 2023, JMMD, 2024) y capítulos de libro en editoriales internacionales de prestigio (Springer 2020, Routledge 2022). Davinia ha sido miembro investigador del proyecto europeo Erasmus+ 'Educational Quality at Universities for Inclusive International Programmes' (EQUiiP) y actualmente también participa activamente en el proyecto de investigación financiado a nivel nacional 'Understanding internationalization in HE from the student perspective' (SHIFT), y en el grupo de investigación de la UCM 'The Role of English in the Internationalization of Spanish Higher Education' (EngInHE). También es responsable del proyecto de innovación docente 'Mentor-ING', y miembro del programa transnacional de formación del profesorado 'Two2Tango', ambos con el objetivo de ayudar a los profesores a afrontar los retos y oportunidades del espacio de aprendizaje multilingüe y multicultural.