- Portada
- Personal
- Estudios Ingleses: Unidad de Lengua y Lingüística
- Victoria Martín de la Rosa
Victoria Martín de la Rosa
La Dra. Victoria Martín de la Rosa es Profesora Titular de Universidad en el Departamento de Estudios Ingleses: Lingüística y literatura de la Universidad Complutense de Madrid. Su ámbito de trabajo principal se centra en el estudio crítico de la metáfora en diferentes tipos de discurso, político y educativo fundamentalmente. Como miembro del equipo investigador en diversos proyectos nacionales, también desarrolla su actividad investigadora en los campos de la evidencialidad y la modalidad, aplicados al estudio del discurso periodístico y al género de las Resoluciones de Naciones Unidas. Ha publicado artículos en diferentes revistas de impacto internacionales y nacionales (Linguistics and Education, 2022; Journal of Pragmatics, 2021; Intercultural Pragmatics, 2019; Journal of Gender Studies, 2019; Ibérica, 2017; Círculo de Lingüística Aplicada a la Comunicación (CLAC), 2016; Revista Alicantina de Estudios Ingleses 2013, 2009; Language and Education, 2011; Vigo International Journal of Applied LInguistics (VIAL), 2008; Revista Electrónica de Lingüística Aplicada, 2007, 2004; Atlantis, 2006, Revista Española de Lingüística Aplicada (RESLA), 2005, among others) y capítulos de libro (De Gruyter, 2022; Peter Lang, (en prensa), 2017; Cambridge Scholars, 2015; Nova Publishers, 2014, among others). También es co-editora de los siguientes volúmenes Evidentiality and Modality in European Languages (Peter Lang, 2017) and Thinking Modally (2015).
Dr. Victoria Martín de la Rosa is Associate Professor of Linguistics in the Department of English Studies: Linguistics and Literature at the Universidad Complutense de Madrid. Her main field of research lies in exploring the use of critical metaphor in different types of discourse such as politics and education. As part of her work carried out as a research member in different national projects, her research interests also include studies on evidentiality and modality, in particular applied to media discourse and the genre of the United Nations Resolutions. She has published in various indexed journals internationally and nationally (Linguistics and Education, 2022; Journal of Pragmatics, 2021; Intercultural Pragmatics, 2019; Journal of Gender Studies, 2019; Ibérica, 2017; Círculo de Lingüística Aplicada a la Comunicación (CLAC), 2016; Revista Alicantina de Estudios Ingleses, 2013, 2009; Language and Education, 2011; Vigo International Journal of Applied LInguistics (VIAL), 2008; Revista Electrónica de Lingüística Aplicada, 2007, 2004; Atlantis, 2006; Revista Española de Lingüística Aplicada (RESLA), 2005, among others) and several book chapters (De Gruyter, 2022; Peter Lang, (in press), 2017; Cambridge Scholars Publishing, 2015; Nova Publishers, 2014, among others). She is also co-editor of the following volumes Evidentiality and Modality in European Languages (Peter Lang, 2017) and Thinking Modally (2015).