Departamentos

Irene Soriano Flórez

Irene Soriano Flórez es investigadora predoctoral (FPI 2020) en el Departamento de Estudios Ingleses: Lingüística y Literatura de la Universidad Complutense de Madrid. Cursó el Grado en Estudios Ingleses de la Complutense (2017, Premio Extraordinario de Grado) y el Máster en Lingüística Aplicada de University College London (2019, Distinction). Es miembro del grupo de investigación UCM ‘El papel de la lengua inglesa en la internacionalización de la educación terciaria’, del proyecto de innovación docente ‘T-Co: Seminario para la internacionalización de la docencia’ y del proyecto internacional SHIFT (https://www.ucm.es/shift/), financiado por el Ministerio de Ciencia, en el que trabaja como investigadora predoctoral FPI bajo la dirección de Emma Dafouz Milne. Ha participado en el programa Europaeum Scholars (2020-2021) y en unas prácticas en la Comisión Europea (2020). Su interés académico se centra en la visión y en las prácticas de (trans)lenguaje en el contexto de la internacionalización de la universidad y en políticas educativas en la UE.

 

Irene Soriano Flórez is a predoctoral researcher in English Linguistics at Complutense University of Madrid. She holds a BA in English Studies from Complutense (2017, First-class Honours) and a MA with Distinction in Applied Linguistics from University College London (UCL). She is a member of UCM’s research group The Role of English in the Internationalization of Spanish Higher Education, of T-Co project at UCM on teaching innovation and of SHIFT (https://www.ucm.es/shift/), an international research project funded by the Spanish Ministry of Science from which she has been awarded a FPI scholarship to follow her predoctoral research under the supervision of Emma Dafouz Milne while working on this project. Her main academic interest focuses on (trans)languaging beliefs and practices within the internationalisation of higher education and on EU education policies. As a former intern in the EU Commission (2020), an English teacher and a Europaeum Scholar (2020-2021) she is devoted to education and policy implementation.