- Portada
- Journal of Artistic Creation and Literary Research
- Editorial Board and Review Process
- Tatiana Portnova
Tatiana Portnova
Tatjana Portnova holds Ph.D. in Education Sciences (University of Granada, Spain). She is accredited by the ANECA as Profesora Ayudante Doctor. BA in both Spanish and Russian Philology (University of Tartu, Estonia). MA in Latin-American culture (University of Granada, Spain). Tatjana has been working as a teacher at the University of Granada (Spain), the University of Malaga (Spain) and Catalunya Open University (Spain). She has carried out several projects based on creative writing in secondary and primary schools. Member of research group HUM1011: Didactics of Foreign Languages (DLEx). Coordinator and teacher of MA program of Creative Writing at the University of Granada (Spain). Member of European Association of Creative Writing Programmes (EACWP). Secretary of European Society of Comparative Literature (ESCL). Technical Secretary os Spanish Association of Russian Culture and Language Professionals (AEPRU). Research Network Producer of Common Ground Research Networks (University of Illinois at Urbana-Champaign). Her research profile focuses on the Didactics of Language and Literature and the Didactics of Foreign Languages. Tatjana has 15 articles and book chapters published in prestigious journals and publishing houses and more than 30 presentations at international conferences and seminars. Her interest in the transversality and interdisciplinarity of areas close to foreign language didactics is reflected in her continuous training work, with more than 20 specialization and teacher training courses, as well as in her participation in three national research projects (Spain). It is worth mentioning the 3-month stay carried out in the Department of Educational Policy of the University of Illinois at Urbana-Champaign (United States) and 1-month stay at Sorbonne University, Paris, France. Co-editor of the International Journal of Learning. Associated Editor of Porta Linguarum Journal. She has also been as a reviewer for prestigious journals (JCR, Scopus), book chapters and conference abstracts. Since 2016, Tatjana was a member of the Organizing Committee of 20 international conferences and other scientific and informative activities.
***
Tatjana Portnova es doctora en Ciencias de la Educación por la Universidad de Granada, España. Es acreditada por la ANECA como Profesora Ayudante Doctor. Tatjana Portnova es graduada en Filología Hispánica (2011) y en Filología Rusa y Eslava (2021) por la Universidad de Tartu (Estonia). En 2012 finalizó el Máster oficial en Estudios Latinoamericanos (Universidad de Granada). Profesora colaboradora de la Universitat Oberta de Catalunya y Universidad de Málaga. Ha realizado varios proyectos de escritura creativa en los centros de enseñanza primaria y secundaria. Miembro del Grupo de investigación HUM1011: Didáctica de las Lenguas Extranjeras (DLEx). Coordinadora y profesora del Máster Propio en Creación Literaria de la Universidad de Granada. Miembro de European Association of Creative Writing Programmes (EACWP). Secretaria de European Society of Comparative Literature (ESCL). Secretaria técnica de la Asociación Española de Profesionales de Lengua y Cultura Rusas (AEPRU). Coordinadora de las Redes de Investigación de Common Ground Research Networks (Universidad de Illinois en Urbana-Champaign). Su perfil investigador se centra en los ámbitos de la Didáctica de la Lengua y la Literatura y la Didáctica de lenguas extranjeras. Cuenta con 15 artículos y capítulos de libro publicados en revistas y editoriales de prestigio y más de 30 ponencias en congresos y seminarios internacionales. Su interés por la transversalidad e imbricación de áreas próximas a la didáctica de LE se ve reflejado en la labor continua de formación, con más de 20 cursos de especialización y formación docente, así como en su participación en 3 proyectos de investigación nacionales y diversos grupos de trabajo. En esta línea, cabe destacar la estancia doctoral de 3 meses realizada en el Departamento de Política Educativa de la Universidad de Illinois en Urbana-Champaign (Estados Unidos) y la estancia de un mes en la Sorbonne Université, Paris (Francia). Editora de la Revista Internacional de Aprendizaje. Editora asociada de Porta Linguarum (revista indexada en JCR, Q1). También ha ejercido de revisora para revistas de prestigio (JCR, Scopus), capítulos de libros y resúmenes de congresos. Desde 2016 ha participado en la organización de 20 congresos y otras actividades científicas y divulgativas.
ResearchGate: https://www.researchgate.net/profile/Tatjana_Portnova
ORCID: 0000-0001-9273-6960